T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
DÜZCE / MERKEZ - Düzce Zübeyde Hanım Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

The Sustainability Journey of Generation Z

Modern dünya düzenini daha fazla üretim, daha fazla tüketim, daha fazla kaynak kullanımı ve daha fazla atık olarak tanımlayabiliriz. Sanki yarın yokmuş gibi, yaşanacak başka bir dünya varmış gibi ekonomik ve sosyal hayatımızı gelişigüzel inşa ederek ve tüketerek yaşıyoruz. Ama dünyamız bize her gün ona iyi bakmamız gerektiğine dair bir mesaj gönderiyor. İklim krizi, sosyal eşitsizlik, azaltılmış kapsayıcılık ve erişilebilirlik. Yine de dünya üzerindeki etkimizi anlamak ve kontrol etmek için bir yöntemimiz var. Bu da ne? Sürdürülebilirlik. Bu proje sayesinde kulağa çok soyut gelen sürdürülebilirlik kavramını tüm detaylarıyla öğrenmiş olacağız. Daha doğrusu alıştığımız günlük yaşamımızı sürdürülebilirlik perspektifinden yeniden ele alacağız. Sağlıktan eğitime, kültürden ekosistemimizin ve doğal kaynaklarımızın korunmasına kadar birçok etkinlik düzenleyerek daha yaşanabilir bir dünyanın kapılarını aralayacağız.

HEDEFLER

This project aims to raise awareness about sustainable future, Clijsters crisis, global warming, protecting our healthy life, ecosystem and natural resources.We will learn how we can create more livable, healthy, peaceful world.

ÇALIŞMA SÜRECI

February to May
February
1.Parent permission
2.Adding students to twinspace.
3. Introducing project to students and teachers.
4. Introductions of students and teachers.
5.Having duties.
6.Organizing pre-survey and analizini the results at forum
7.Warm up activity related to sustainability.
8. Writing common eBook at Storyjumper related to sustanabiliy subjects.
9.Evaluating first month at chatroom and zoom meeting by teachers

BEKLENEN SONUÇLAR

1.They will be individuals who use our natural resources consciously.
They will improve their collaboration, problem-solving and spirit of enterprise.
They will create new friendships with European peers.
They will develop the skills of discussion, research, questioning and taking responsibility in global problems.
2. They will contribute to the development of the world by carrying out activities on topics such as health, education, culture, social equality, protection of biodiversity and recycling and upcycling.
3. They will adopt a lifestyle that respects nature and society.
4. They will realize that they have responsibilities towards the world they live in, and they will gain a sense of social responsibility. In this way, their universal values will be enriched and they will develop a new perspective.
They will enhance their IT skills.

 

 

Projemiz için oluşturduğumuz kitaba erişmek için tıklayınız.

 

 

Proje Panomuz:

 

13-04-202213-04-202213-04-202213-04-202213-04-2022

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.03.2022 - Güncelleme: 13.01.2023 14:25 - Görüntülenme: 237
  Beğen | 1  kişi beğendi