Başarı-başarısızlık kavramlarını anla ve özümse; senin için ne ifade ettiği,
Azimli olmayı hiç unutmama,
Yeterlilikleri ve hedefler arasındaki ilişkiyi belirleme,
Kararlı, sabırlı ve istikrarlı olmanın başarıdaki etkisinin neler olduğu
"Akademik başarısızlığın başarısızlık olup olmadığı,
Büyük hedeflerde küçük adımların etkisinin neler olduğu,
Başarılı olanı örnek almak gerektiği,
Planlı olmanın önemi,
Risk almak gerektiği,
Elinizden gelenin en iyisinin yapılması,
"Başarısız olduysan başaracaksın demek." olduğu
Zamanını iyi kullanmanın başarıdaki etkisi
Kendine inanmanın kaygıyı kontrol altında tutacağı,
Gerçekçi olmanın etkisi,
Başarısız olduysan bunu kabullenmekle işe başlamak gerektiği,
Yeterlilik barındırmayan kendine güvenmenin başarıdaki olumsuz etkisi,
Çok çalışmanın emek ve alın teri olduğu,
Gerçek başarının kişinin kendini gerçekleştirmek olduğunu anlamasıyla mümkün olduğunu ifade edecek bir projedir.
Başarı ve başarısızlık kavramlarının anlaşılması,
Başarılı olmanın yollarının neler olduğunun araştırılarak kavranması,
Başarısızlığı etkileyen kişisel, ailevi, okul ve sosyal çevrenin etkenlerinin neler olduğunun idrak edilmesi,
Başarısız olmanın başarmak için belki de ilk adım olduğunun ifade edilmesi,
Başarıyı elde etmenin yollarının neler olduğunun araştırılarak bilenle bilmeyenin bir olmadığının farkına varılması,
Başarılı olmada planlı olmanın etkilerinin gözlemlenmesi,
Başarı ve azim içerikli filmlerin izlenerek değerlendirme ve çıkarımlarda bulunulması,
Başarı, başarısızlık, sabır ve kendine güven içerikli kitapların okunarak değerlendirme yapılması
Başarıyı artırıcı, şevk verici, ilham veren özlü sözlerin araştırılarak okul ortamında birçok yerde karşılaşma imkanı sunarak istek doğurmak
Öğrencinin akademik başarısını artırmaya dönük "Başarılı-Başarısızlık" konulu bilgilendirici görseller düzenleyerek farkındalık oluşturması
Başaracağına inanan öğrenciler yetiştirmektiktir.
1. Ayda: 1.Proje grubunun oluşturulması
2. Proje logosunun hazırlanması
3. Proje yönergesinin düzenlenmesi, iş ve işlemlerin tarihlerinin belirtilmesi
4.Başarıyı örneklendiren ve özendirici afiş ve pano çalışmalarının planlanması
5. Başarıyı örneklendiren filmlerin belirlenmesi ve planlaması
6. Başarı ekseninde örnek kitapların belirlenmesi ve planlaması
7. Başarı hikayelerine örneklem oluşturacak kişi ve kurumların belirlenmesi
8. Okul içi değerlendirme sonuçlarında akademik başarı elde eden öğrencileri nasıl ilan edileceğinin belirlenmesi
Her ayda farklı örneklemlerle tekrarlanacak şekilde 2,3,4,5 ve 6. aylarda aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1.Belirlenen bir filmin izlenmesi öğrencilerin çıkarım ve değerlendirmelerini alınması
2. Belirlenen bir kitabın okunarak bir değerlendirme kompozisyon yazmaları sağlanır.
3. Belirlenen bir kişinin başarı hikayesi ile ilgili afiş hazırlanması
4. Okul akademik başarı gösteren ayın öğrencisinin ilan edilmesi
5. Pano çalışmasının yapılması
1.Başaracağına inana bireyler yetiştirmek
2. Başaramadığında başarabilmek yolunda olduğuna inandırmak
3. Okuma alışkanlığı kazandırmak
4. Okuduğu kitaplardan çıkarımlarda bulundurmak ve bunları yazılı ve sözlü ifade yeterliliğini artırmak
5. Ekip bilinci ve görev dağılımında sorumluluk alan bireyler olarak başarma inancını aşılamak
6.Sosyal ortamda film izleyerek empati kurdurmak
7. İzlediği filmden ders çıkarmalarını ve bunu ifade etmelerini sağlayarak kendi güçlerinin farkına var alarmını sağlamak
8. Başarı hikayeleri olan kişileri örnek almaları yoluyla kendilerinin de başarabileceği birçok alanın var olduğuna inandırmak
9. Başarısızlıklar yaşamalarına ortam hazırlayarak kendi imkan ve sınırlarını biraz zorladıklarında neler başarabileceklerine inanmalarını sağlak
10. Başarısızlığın da bir adım olduğuna inanan ve başarma inanç ve azmin aslında kendi içlerinde olduğunu hissettirerek kendini gerçekleştiren bireyler olabileceklerine inandırmak.